Monday, June 28, 2010

Minta Maaf.

salam :)
aku nak minta maaf kepada sesiapa sahaja yg pernah, sedang & masih berkawan dgn aku.
hmmm susah aku nak describe kt sini..
takpe laa,
hanya hati aku & Allah Yang Maha Kuasa je yg tahu.
maafkan aku..

aku rasa,
aku belum menjadi insan yg baik utk semua.
jujur dari hati aku,
aku BELUM menjadi seorang yg berhati baik.
manusia,
tak lari dpd sifat mazmumah..
aku bukan lah sempurna..

kepada Tuhan Yang Maha Esa,
aku masih belum dpt menjadi hambamu yg kental jiwanya
seperti hamba hamba Kau terdahulu..
aku belum.
aku sgt kerdil di sisi Kau.

kepada Nabi Muhammad SAW,
aku juga rasa aku masih belum menjadi umattnya yg baik.
masih banyak sunnahnya yg aku tak ikuti.
teruk kan aku?
humble nya aku..

kepada ibu bapa,
aku masih belum dpt menjadi anak yg baik & cukup solehah utk mereka.
mungkin?
aku belum juga menjadi mcm mana yg mereka mahu.
mungkin?

kepada 'kakak',
aku masih masih belum menjadi 'adik' kau yg baik..
kadang kadang aku terfikir,
kenapa kau nak aku jadi 'adik' kau?
apa yg ada pada aku?
aku takde pape la..
masih ramai yg boleh menjadi 'adik; yg baik utk kau.

kepada sahabat,
yaa..
aku suka bersahabat.
tetapi juga aku masih belum menjadi sahabat yg baik utk sesiapa.
mungkin?
bila aku jumpa Tai ptg td,
tiba tiba aku rasa aku rindu sgt kenangan kitorg.
kami sgt sgt akrab.
macam aku dgn Amilia.
aku rindu saat itu..

bercakap tentang persahabatan,
aku juga tidak pernah memutuskan persahabatan dgn sesiapa.
tak terniat.
tetapi keadaan yg memaksa.
tak mungkin kau faham keadaan aku.

terus terang,
aku tahu 'dia' seorang perempuan yg baik.
'dia' pernah menjadi sahabat aku,
dan aku tahu bagaimana sikap 'dia' pada sahabat 'dia'..
cerita tentang itu sudah berkubur pun..
tiada apa apa yg masih simpan dalam hati..

aku minta maaf kepada kamu, kamu & kamu..
dari hujung rambut,
sehingga ke hujung kaki..
apa apa sahaja kesalahan yg pernah aku lakukan,
maafkan aku..
aku hanya manusia biasa.



saya sayang awak,
sahabat.