Monday, January 10, 2011

Haih -,-




sighhhh. mengeluhhh, haihhhh
erkkkk.
apakah? mengapakah?
hurm takde pape -.-
boring lahh,
bila nak balik KL ni? hahaha aku melampau?
Do I care? ;p
28Jan, countdown Rabia, Countdown!
dengar cerita tiket tren dah habis,
fuhhhh dasyat dasyat! awal korang bertindak eh?
aku ada jugak plan nak beli tiket ni,
tp rasa macam awal lagi,
rupa-rupanya ada lagi awal kotttt
heheheh tak pela, bagus-bagus,
tiket tren aku tak kisah sangat,
heeeeeeeeeeeee :)
tiket bas, jangan korang usik! -.-
insyaALLAH minggu depan kot nak beli,
atau hujung minggu ni :)
KL, TUNGGU SAYA! MUAH :-*

Misteri.

Okeyy, aku tak nak panjang kan cerita.
lets begin here.
ceritanya macam ni, tak silap aku charger laptop aku hilang hari selasa lepas.
malam isnin tu aku guna,
aku duk on9 kt meja study, guna charger laptop tu sekali,
then dah habis guna tu, aku letak la kt beg laptop balik kan,
letak kt locker sebelah locker aku.
sebab locker tu tak guna, kosong!
then hari rabu, keesokan harinya,
aku nak on laptop, nak charge, bukak beg laptop, tengok-tengok charger tu takde!
listen here, TAKDE!
merata aku cari, kt meja study,
bawah meja study,
kt locker aku, locker yang aku letak beg laptop tu,
tanya Akma, Yurin, Tirah, Ina,
dorang semua tak tau!
ya ALLAH, memang ujian apa la yang aku dapat ni :(
okey then stop sampai situ je.
aku dah tak tau nak cari mana,
rumah tu bukan la besar & banyak barang mana.
aku macam dah give up la,
call umi, iqbal, kak Ain, Mar semua,
memang dah set akan beli baru.



Now. charger tu ada dalam beg laptop aku balik!!!
it is weired? really-really! :'(
ya Allah, aku menangis semalam.
bukan menangis apa, menangis terkejut!
aku actually nak letak purse aku dalam tu,
then saja la dok usha kot-kot ada.
tp KOT-KOT tu la jadi kenyataan!!!
:'(
terus aku pergi kt Akma.
aku tunjuk kt dia!
dia je saksi semua ni sebab hari tu aku mintak dia tolong cek kan beg laptop tu,.
ada ke tak,
yela, takut la kot-kot aku je rabun ! :'(
aku cek banyak kali masalahnya.
tak kan rabun lagi :'(



weh blog, kalau kau, kau pelik tak benda ni jadi kt kau?
mustahil org luar yang ambil, sebab ktorg 24hours dalam bilik!
tak ke mana.,
lagi pun locekr tu berkunci!
rumah ktorg pun kunci if ktorg keluar.
aku dengan Akma buntu tak tau apa jawapan sebenarnya :'(
memang lah tak nak fikir,
tapi tetap fikir jugak.
habis aku kena marah dengan Iqbal.
geram betul! benda ni tak kena kt dia. memang la :(
tapi actually aku pun tak boleh takut sangat.
tapi tah la.
-.-
takut sangat-sangat.
aku nak sentuh laptop & charger tu pun, tahhh semacam je :(
ktorg ubahsuai kedudukan katil.
before ni kan katil double decker ada 2.
aku memang duduk kt bahagian katil bawah,
Akma pun,
so ktorg gabung jadi dekat-dekat
:'(


aku harap semua ni hanya mimpi.
tolonglahhhh :(

Sick :(

salam dear blog.
sorry sangat-sangat dah lama tak update blog.
takde kesempatan la. as you know, sy mana ada broadband ;p
aku ada banyak gila nak cerita dengan kau wahai blog. sangat-sangat :(
tak tau nak start daripada mana.
okeyyyy, start daripada hari khamis lepas ye.



khamis lepas aku tak banyak kelas pun,
as usual lepak katil je.
malam tu aku di serang sakit dada yang teramat!
aku tak tau kenapa.
tak pernah pernah macam ni.
sangat-sangat siksa!
aku tak tipu.
memang sangat-sangat sakit :'(
lately cuaca kt Arau ni mmg tak menentu.
hujan, angin kuat,
memang kena la aku!
muka bengkak, menang erghhhhh tak tau nak cakap macam mana.,
aku hanya gunakan minyak cap kapak je.
sapu dada, selawat, then lama-lama surut :(
alhmdulilah,
tapi esoknya tak dapt pergi class.
memang tak larat gila.
karang kalau aku pengsan siapa nak jawab?
haih pelik betul, asal balik U, macam-macam penyakit :'(
so memang now kena PANTANG AIS la kan! :'(

Wednesday, January 5, 2011

3rd day classes.

yuhuuuuuuuuuuuu Assalamualaikum :)
hari ni hari Rabu.
hari ni hari ketiga aku kt sini lepas cuti sem tamat beberapa hari lepas.
hmm everything semua da kembali macam biasa,
kelas & bla bla bla.
okey today tak banyak class sgt.
u2 class je.

9 am -11 am, class Public Relation yang we all just panggil class MGT atau PR.
okey la jugak class nya.
tak boring sangat,
cuma biasa la, dah beberapa jam after tu semua dok tengok jam.
HAHAHAHA sampai dah kena tegur dengan En Zul.
yela, sorang duk buat pegang beg, sorang dok tengok jam.
tu namanya non verbal communication.
haaaa kan dah keluar subjek Business Communication aku!
hehehehehe
comel comel je Encik Zul ni.
best best.
esok kot dapat buku.
yeeeeeeeeeeeeeeeha -.-


then takde class, next class pukul 2;30 pm - 4.30 pm.
class Finance En Hafiz.
not bad la. takde buku lagi kan,
so just belajar chapter 1.
just teori, lepas ni habis la kau Rabia.
pulun pulun!
finance susah bebbbbb :(


weh dengar la ni, charger laptop aku hilang!
aku nak cari kt mana lagi weh.
dah 1 rumah aku cari.
rumah ni takde la besar mana,
takde la banyak barang mana,
seingat aku, last aku guna malam isnin.
then lepas guna tu terus letak kt beg laptop,
terus masuk locker & lock.
but, why takde??? memang terkejut la aku kan :(
sedih gila.
macam mana ni? beratus-ratus jugak tu.
habis terbang cmtu je kalau nak beli baru :(
aku harap jumpa jugak nanti.
sgt sgt harap.
buat masa ni aku just pinjam charger Nonie je.
tu pun rumah dia jauh, beringin 48.
aku beringin 39. kena menapak jugak la.
dia pun nak guna jugak.
haihhh masalah masalah :9

Tuesday, January 4, 2011

2nd classes.

Hyeeeee, selamat pagi -.-
hahaha hari ni sangat la best.
u know why?
sebab class aku sangat la sikit & tak pack.
yeeeeeeeeeeeeeha.
pagi tadi class pukul 8 am - 9 am.
class Law.
OMG, ya Allah.
aku mula takutkan dengan Law.
macam susah je :(
lecturer dah masuk.
semalam kan ada class Law jugak kan,
tapi takde lec,
lecturer yang sepatutnya tu pregnant,
so replace lecruter lain, honestly aku lupa nama dia!
sebab tadi dia tulis kt whiteboard aku tak nampak.
aku duduk belakang sekali.
hahahahaha terbaik kan? ini lah dia pelajar contoh.
sebab tu lah sempat bermesej-mesej dengan Iqbal lagi.
hihihihihi -.-
memang betul la apa dorang cakap,
Law memang killer subject. haihhh dapat ke aku carry on nih?
ish boleh boleh. kau mesti boleh!
yakin boleh. kalau malaysia boleh, kau mesti boleh! hehehe :)
first impression aku pasal Law ni, memang susah!
:( kena banyak ingat fakta.
tak boleh goreng maaaa!



second class for today, ICT.
erkkk aku tak ingat apa nama panjang nya subject nih.
hehehe habis tu apa je yang kau ingat Rabia? -.-
class ni pun sama, susah!
nama je Ict, macam senang,
tapi................. perghhhhhh.
ktorg akan belajar pasal hardware, kena create website sendiri & bla bla bla,
later on akan explain more.
haihhhh tapi macam seronok kan?
dah dah. tak belajar lagi jangan banyak complain.
hope everything will be okey, Aminn ya Allah.



petang takde class,
what to do?
TIDUR! :)
byebye -.-

Monday, January 3, 2011

1st classes.

Hyeeeeeee, selamat malam.
ehhh pagi tadi on9, malam pun on?
pe cer nih? -.-
pagi tadi on9 kt cc, malam ni on9 kt bilik.
itu la bezanya. hehehehe.
aku pinjam broadband Tirah.
lambatnya lah line dia.
haiyoooooo!
berjanggut aku tunggu.
sangat la auta kau nyahh -.-
boring gila kot :(

okey, lets story our first classes today. aicehhhh.
class hari ni di mulakan pada jam 8 pagi.
perghhhh semangat gila.
siapa yang buat jadual ni?
tak tahu ke aku nak tidur?
grrrrrrrrr haha.
memang kena baling periuk la kalau dia dengar. hehe.

class pertama class Bahasa Arab.
seperti yang aku ceritakan pagi tadi kan.
class bermula jam 8 pagi-10 pagi.
tapi tak sampai pukul 10 pun sebab biasa lah,
first day kan,
just borak-borak, ambil attendence,
then ustaz bagi introduction sikit,
pastu balik! itu yg di tunggu-tunggu. HAHA.
masih Ustaz Bakri Sulaiman yang ajar.
bagi aku, okey je kot.
malas nak tukar-tukar group dah.
tapi Qilah nak tukar group D.
aku macam errrrr?
ikut jela mana-mana.
:)

next classes, class Finance.
haiyooooooo saya takut ini! :'(
rasa macam nak menangis tengok buku dia.
takut sangat deyh.
macam lebih kurang cost accounting masa part 2.
ouhh no, tak sukaaaaaaaaa! :'(
sangat tau.
lecterue baru yang ajar kami, nama dia En. Abdul Hafeez (betul ke speeling nama dia nih)?
I'm not sure.
nanti aku konfem kan balik.
sir ni lecturer baru. baru 2 years mengajar kat Uitm ni.
before ni dia kerja kt manufacturing swasta. dah 12 tahun.
no wonder la dia ajar finance, memang bidang dia kot!
huaaaaaaaaaa takut :(
ehhh tapi dia best kottt! banyak cakap. hihihi.
muka pun hensem. wahh gatal kau! nak mintak penampau ke? hehe
best best.
dari gaya dia cakap tu, sungguh meyakinkan.
macam bagi semangat. wahhhh aku suka lec yang mcm ni!
nak A nak A!
-.-

NEXT : LUNCH.

after tu, 2;30 petang-4.30 petang.
macam biasa jugak,
tak sampai petang pun,
ni class MGT 310, iaitu Public Relation atau shortform dia PR.
heeeeeeeeee.
best jugak lecture ni.
lecture lain.
sem lepas budak-budak group A & B belajar micro dengan dia,
tapi ktorg tak kenal.
hihihihih.
nama dia Encik Zulfadli Mansur.
sir cakap laju gila. hahahaha tak sempat saya nak tangkap sir :)
apa-apa pun, sir memang best!
bagi A eh eh?
hahahaha

last class, 4;30 petang -6 ;30 petang.
class Law, dorang cakap Madam Rusina yang ajar?
errrr minta maaf sangat-sangat sebab aku tak ambik tau langsung pasal jadual.
hahahah teruk kan aku?
entah. malas lah.
wekkkkkkkkk ;p
tapi lecturer tak masuk pun.
haihhhh patut dah boleh balik bilik dah guling-guling atas katil.
aip aip azam baru kan? heeeeeeeeee -.-
pukul 5 dah cabut dah. tak tunggu.

itu je untuk hari ini,
penat jugak,
tapi tak penat sangat macam semalam.
see you soon!
;DD

Arau.

Assalamualaikum.. dan selamat pagi.
haihhh kejap tak kejap,
dah sampai Arau pun aku.
dah masuk kelas pun,
dah tidur kt katil Beringin 39 pun -.-
alhamdulilah, everything semua berjalan dengan lancar.
walaupun mula-mula dorang cakap tak sure dapat kolej la,
apa la, now semuanya dah terjawap.
banyak betul kontroversi kt uitm perlis nih.
grrrrrrrrrrrr.
sedih. itu lah perasaan aku semalam.
lagi-lagi bila umi hantar aku sampai depan pintu rumah.
perghhhhhhhhh macam nak menangis wa cakap lu! :'(
semalam pun aku tak peluk umi.
aku just salam & cium pipi.
tak sanggup nak peluk sebab nanti aku menangis.
tahankan jela air mata nih.
dalam kereta dah menangis dah.
psssssssst, jangan bagitahu sape-sape tau -.-


Just now baru attend 1 kelas.
kelas Arab bahagian 2.
hurmm ustaz yang sama,
student yang sama.
aku hope dapat score A jugak untuk sem ni.
insyaALLAH :)
tapi hari ni aku blur gila kottt.
erkk. entah.
ustaz dah mula bagi introduction untuk sem ni belajar apa & bla bla bla kan.
aku macam er ________________.
ehhh, apa ke hal nyaa?
kan dah belajar kt SAMER dulu?
hahahaha.
kena refresh balik nih. haihh
semangat Rabia.
semangat!
lepasa ni kelas apa entah.
hahahahhaa bagus tak aku?
aku malas nak cek semua tu,
kang aku ikut la punggung Qilah & Akma je.
hehehehehe thanks korang
sayang korang :-*




mood : masih sedih :(