Saturday, May 29, 2010

Kalau...

huh?

kan seronok kalau hidup ni
kita dapat apa yg kita nak kan?
and kita dapat avoid apa yg kita tak nak, kan?

kan seronok kalau hidup ni
kita sentiasa happy tanpa sebarang masalah, kan?

kan seronok kalau hidup ni
kita sentiasa di sayangi, kan?

kan seronok kalau hidup ni
kita sentiasa di cintai, kan?

kan seronok kalau hidup ni
kita tak ada masalah, kan?

kan seronok kalau hidup ni
kita sentiasa boleh buat org lain happy, kan?

kan seronok kalau hidup ni
kita di kurniakan otak yg bijak pandai kan?
tak payah susah susah belajar.

kan seronok kalau hidup ni
kita sentiasa di temani org yg kita sayang kan?

kan seronok kalau hidup ni
kita tak kan kehilangan org yg kita sayang, kan?

kan seronok kalau kita boleh pergi mana mana kita suka
bila kita tengah sedih kan?

kan seronok kalau hidup ni
semua benda senang, petik jari, dah jadi.
hahahahahaha


kalau kita fikir 'kalau',
apa apa pun boleh jadi,
bak kata someone pada aku,
kalau kita cakap 'kalau',
katak pun boleh terbang,

hmm, tapi itulah hakikatnya,
semua manusia nak yg terbaik utk dirinya,
tak siapa nak hidup susah,
tapi tak semua yg kita nak akan dapat kan?

aku selalu tny umi,
"umi, kenapa tak semua yg kita nak,
kita akan dapat sedangkan kita dah byk berdoa?"


umi jawab,
"kadang kadang Allah tak bagi kt dunia,
Dia bg kt akhirat nty"

oouhh, baru aku faham,
tapi aku sebagai manusia,
bukan sentiasa aku boleh berpegang dgn kata kata umi tu,
kadang kadang aku terfikir,
kenapa lah aku di uji sebegini,
haihhhhh,
mengeluh, mengeluh, mengeluh,
itu je yg aku tahu,
jadi apa main point di sini?
bertawakal la kpd Nya,
mudah mudahan Dia sentiasa beri yg terbaik utk hamba hamba nya,
Dia sayang pd kita yg sayang pd Nya.
Amin ya rabbil alaminn :)