Tuesday, June 1, 2010

Termenung.

termenung.
bersendirian.
memikir.
haihhhh,
bila la masalah nak selesai,
aku pun tak tahu.
aku dah penat lah,
letih sgt..
baru aku tahu hidup bukannya mudah kan?
byk yg kita kena lakukan,
bukan utk diri sendiri je,
tapi utk org lain juga,
org yg kita sayang,

bukan mudah nak hadapi sesuatu yg di namakan "kehidupan".
bukan mudah.
masa kita di atas,
kita bahagia,
tapi bila kita di uji,
masa itu lah kita banyak berfikir tentang kelemahan diri.
mungkin ini hikmah dariNya?

walaupun aku baru berusia 19 tahun,
masih belum cukup matang,
tetapi dalam diam aku sebenarnya dah belajar byk perkara
daripada org sekeliling aku,
contoh terdekat umi,
atau sesiapa shj.
kalau lah aku sekuat umi....
hmmm

hidup juga memerlukan kita membuat keputusan.
sama ada keputusan itu akan mendatangkan kebaikan atau keburukan,
tp pastikanlah keputusan itu keputusan yg terbaik yg kita lakukan.
masih byk yg perlu kita tahu tentang hidup,
baru kita tahu langit tu tinggi ke rendah.

oleh itu, hadapilah hidup anda dgn tenang.
semoga berjaya!


untuk aku juga. InsyaALLAH