Wednesday, October 20, 2010

..........

Perlukah aku memarahinya?
Perlukah aku mengongkongnya?
Perlukah aku menyalahkannya?
Perlukah aku mengungkitnya?
Perlukah aku menghukumnya?
Perlukah aku mempercayainya?
Perlukah aku memberi peluang?
Perlukah aku memaafkan?
Perlukah aku mengundurkan diri?
Perlukah aku menjauhi?
Perlukah aku berubah sikap dengannya?
Perlukah?



Tak. kau tak perlu memarahinya .
Tak. kau tak perlu mengongkongnya kerana dia dan hidupnya adalah milik dirinya.
Tak. kau tak perlu menyalahkannya kerana dia tak bersalah.
Tak. kau tak perlu mengungkitnya.
Tak. kau tak perlu menghukumnya kerana dia tidak berdosa pada kau.
Tak. kepercayaan tentang sayangnya sudah aku ragui.
Tak. aku sukar untuk memberinya peluang buat masa ini.
Tak. aku tak perlu memaafkannya kerana dia tidak membuat apa apa salah kpdku.
Tak. aku tak perlu mengundurkan diri kerana aku akan buat dia yg mengundurkan diri kpd ku.
Tak. aku tak perlu menjauhi dirinya, tetapi aku bukan aku yang dulu. mungkin.
Mungkin. kerana hati aku sudah tawar.
Perlukah semua ini terjadi? Mungkin.