Tuesday, June 29, 2010

Persahabatan.

Jam menunjukkan 12 : 51 am.
aku sedang menunggu mesej dari Iqbal.
dia tertidur kot..
maklumlah hari ni 1st day dia kt politeknik,
memulakan sem yg baru.
hmmm,
itu bukan point yg aku nak cakap.


kadang kadang bila kita sorang sorang,
kita selalu fikirkan tentang hidup kita kan..
hmmm

susah kan nak faham apa erti sahabat sebenar?
susah.
sebenarnya darjat sahabat ni,
lebih tinggi daripada kekasih.
kekasih kalau putus,
putus lah.
tapi sahabat, susah nak putus.


sahabat ni sebenarnya sama macam kekasih.
iaitu someone yg rapat dgn kita,
tahu tentang kita,
perangai kita.
all about us.


bagi aku, bukan sahabat namanya kalau dia tidak ada bersama sahabatnya ketika susah.
sahabat snggup berkorban & berada dgn sahabatnya.
persahabatan itu juga sesuatu yg sgt indah..


walaupun aku pernah berkecil hati dgn sahabat sahabat aku,
berbulan lamanya juga,
tetapi perasaan sayang tetap ada.
nampak sgt aku ego dgn perasaan aku kan?

aku suka bersahabat dgn sesiapa shj.
aku tak pernah memilih sahabat.
bagi aku, kita kena terima shj dia & hatinya.
tak pernah ada jurang antara sahabatnya.
asalkan dia ikhlas mahu bersahabat dgn aku,
aku akan terima dia dalam hidup aku..


sayang Noramilia Izzati, Nur Athirah, Saidatul Atiqah, Sadatul Akma, Nur Amirah Aqilah & sesiapa sahaja yg menjadi sahabat saya..