Tuesday, June 29, 2010

Responsibilities.

salam :)
gud morningggggg.
heeeeeeeeeee..
mataku sgt mengantuk juga..
adehhhh..
bukan apa,
sebab hari ni bangun awal.
wakakakakaka.
maklumlah. dah lama tak bangun awal.
kalau kt kampus dulu tu yeela.

okey, seperti yg di beritahu,
umi ada kursus,
so tak balik rumah,
abi pun takde.
terpaksa la aku 'menjaga' adik adik ku.
heeeeeeeeeee..


pagi ni pun terjaga sebab abi kejut.
abi call tnya dah bangun belum.
masa tu pkul 6 lebih tak silap.
aku dgn mamai mamai nya angkt phone.
mmg mengantuk gila.
malam tadi tak boleh tidur.
tu yg tidur nyenyak sgt.
liat rasanya nak bangun,
tapi gagahkan juga utk bangun mengambil wudu' & kejut adik adik.

Anis sedar aku dah bangun,
terus dia masuk bilik dia smbung tidur.
hoyyyy, banyak cekadak?
semalam dah tak pergi sekolah,
hari ni nak ponteng juga?
nak tgk aku mengamuk ke?

aku bebel bebel la kat dia,
paksa juga dia pergi sekolah.
amboyyy mengada ngada eh budak budak zaman sekarang?
*iklan jap.
heeeeeeeeeeeeee..
haaaa smbung balik.
alasan dia sebab takut tak sempat.
amboy. selalunya tu boleh je dia lmbt lmbt?
nak kelentong aku ke apa ni?

aku suruh juga dia mandi mandi,
lepas aku solat aku tau dia dah mandi.
jenguk kt bilik dia,
okeyy dah bersiap.

then dia bebel dia cakap dah tak smpt la,
apa la..
mmg la, tgk jam dah pkul 7 :35.
nak jalan lagi,
terkedek kedek lagi.
tapiii ahhhh takde.
no more reason.
umi & abi dah amanahkan aku jaga adik adik.
so, aku kena lah jalankan amanah tu.

Anis paksa aku teman dia sebab dia kata nanti pak guard tahan la & bla bla bla.
ikutkan hati tak nak.
yelaa, malas aku nak salin baju, pakai tdg lagi..
tapi kesian pula tgk dia.
okey fine.

smpai sekolah, masih ada lagi pelajar yg baru smpai.
hampehhhh gelabah je budak ni.
ingtkan memang lewat.
smbil jalan tu aku bebel bebel la kt dia,
hahahahaha
tak pasal pasal dpt ceramah lepas subuh.
tetttttttttttttt.

dah salam salam, aku tgk dia smpai masuk sekolah.
tiba tiba rasa mcm mak mak pulak aku ni.
hahahahah teringin ke?
lalalalala
;p

rupanya tanggungjawap ni ssuatu yg sgt berat utk kita pikul kan?
yela, mcm aku perempuan.
1 hari nanti,
aku akan berkahwin & mempunyai tanggungjawap aku sebagai isteri & ibu
* lambat lagi, tapi kita future thinking okey. hahahaha*
kena jaga kelengkapan suami,
jaga amanah amanah dia..
pernah la aku belajar Pendidikan Syariah Islam masa form4&5 dulu kan..
susahnya nak galas tnggungjawap ni..

ermm tapi, aku nak kawen!
hahahahahah
* gatal sgt kenapa hah? belasah nak?*
maksud aku, one day nanti la..
bila semuanya dah ready..
okey Encik Iqbal,
bila mahu meminang sy?
:)