Tuesday, February 15, 2011

Sambutan Maulidur Rasul :)

Assalamualaikum :)
salam hari selasa, salam maulidur Rasul.
perghhhhh kepenatan sudah.
hari ni buat pertama kalinya dalam hidup aku join perarakan.
erkk, bukan pertama kali.
ada lah beberapa kali before ni pernah berarak.
tapi masa tu masa sekolah rendah kot. hahahahaha
gila lahhhhhh. Dah berapa tahun kot tak berarak.
teruknya aku :(
so tadi ktorg berarak ramai-ramai sambil berselawat ke atas nabi Junjungan :)


actually perarakan hari ni under MTK ( Majlis Kolej Tertinggi)
so setiap kolej kena hantar wakil.
aku wakil Kolej Beringin.
heeeeeeeeeeee :)
sebenarnya join ni pun sebab gantikan housemate yang pada asalnya kena join,
tapi cancel sebab ada class.
hari ni memang cuti, so takpe la, join jela.
tema colour setiao kolej dah di tentukan.
as we know, kolej Beringin semua kena pakai baju kurung colour merah atau hitam.
tadi nampak kolej Dahlia pakai baju colour biju, kolej apa tah colour hijau.
warna warni di aidilfitri lah pulakkkkkkkkkkk.
heheheheh tapi best la.
memang meriah.
tak lama pun berarak.
dalam 45 minit kot,
selebihnya berkumpul kt dewan untuk dengar ceramah :)

Taraaaaaaaaaaaaaa! comel tak saya? ;DD
Berkumpul di Kolej Kesinai & berarak bersama-sama :)
Sementara menunggu,,

Dalam dewan. Pelajar dari kolej mana tah yang beriben kt tudung bagai. hehhehe

wahhhhhhh wahhhh. nak tau tak satu rahsia. Aku mudah terpikat dengan lelaki yang berbaju melayu! HAHAHAHAHA.
jeng jeng jeng! kebosanan -.-



over all habis pukul 12 pm.
tengahari jugakkkkkkkkkkk ;p
apa yang aku dapat hari ni
" jangan kata kita cintakan rasul kalau kita tidak mengamalkan sunnahnya " :)
mari kita perbanyakkan selawat ke atas baginda.
sekurang-kurangnya mengingatkan kita kepada baginda.
tak di nafikan kadang-kadang memang terlupa semua ni sebab busy dengan urusan dunia.
hmmm -.-