Sunday, February 13, 2011

Saya nak dia..


1. Kuat agamanya. Sekurang-kurangnya dia yang tidak pernah meninggalkan solat fardu dengan sengaja.. tahu tanggungjawabnya sebagai anak & lelaki.


2. Baik akhlaknya. Sekurang-kurangnya dia tahu membezakan yang mana baik & yang mana salah, yang boleh menegur saya jika saya membuat silap.


3. Tegas mempertahankan maruah. Suatu hari nanti dia akan berkeluarga, sangat besar tanggungjawabnya, dia mesti tegas & boleh melindungi keluarga, bukan melarikan diri tanggungjawab dan pengecut.

4. Memahami. Faham saya seadanya, terima saya seadanya. Dia kini bukan hanya memiliki 1 hati, tapi dua. Dua hati yang perlu di jaga & di fahami.


5. Tidak kedekut. Suatu hari nanti kita akan kongsikan segalanya. Apa saya punya, itu lah awak punya dan apa awak punya itu lah saya punya.



saya nak dia, saya sudah ada?