Sunday, February 13, 2011

Tips temukan cinta sejati.

1. Jangan mencarinya. Cinta tidak datang pada seseorang yang mencarinya. Jika memang anda baru saja mengakhiri suatu hubungan, fokuslah pada diri dan kehidupan peribadi terlebih dahulu. Tidak perlu terburu-buru mencari cinta yang baru, dan nikmati hidup anda.

" wahhhh begini kah? haaa dengar tu. Jika baru shj putus cinta, tak usah terburu-buru mencari pasangan. ngehhhhhhhh. Enjoy dengan diri sendiri dulu. Tak gitu? "


2. Beri waktu untuk diri sendiri. Temukan aura positif anda.

" maksudnya, bagi ruang pada diri sendiri, Yela, sebelum ni berdua, sekarang sorang, so bagi peluang pada diri sendiri & alwz bersikap positif. :) "


3. Jika sudah siap untuk membuka lembaran baru bagi hubungan, maka mula lah memilih karakter pasangan seperti apa yang diidamkan. Tak hanya dari segi fisik namun juga mental dan kepribadian

" bukan demand, tetapi bijak membuat pilihan. Macam masa kita beli barang juga. Sure kita akan pilih yang elok-elok & cantik-cantik kan? "


4. Bergaul dan hang out. Hal itu akan membuka kesempatan bagi anda untuk bertemu orang baru. Siapa tahu salah satu di antara mereka adalah cinta sejati anda.

" wah wahhhh, ini dah macam sambil menyelam minum air nih. hehehehhe. Betul ke? hmm mungkin juga. Yela, bila kita sedih, kita perlukan hiburan, perlukan teman, so kalau kita hangout dengan member2, at least kurang lah kesedihan tu kan? lagi pulak kalau dorang bawak jejaka jekaki. hahahhahha. wahhh sangat gatal. Yang itu tidak benar okey ;DD "


5. Yang paling penting, cintai diri Anda terlebih dahulu. Hiduplah dengan bahagia dan jangan pernah melepaskan harapan. Yakinlah, setiap orang diciptakan berpasangan. Masalahnya hanyalah mendapatkan orang yang tepat, di waktu yang tepat.

" Tak nak komen apa-apa. Sangat lah setuju kan????? yang paling penting, cinta diri sendiri dulu "



try lah,
:)