Sunday, June 6, 2010

Manusia.

manusia.
human.
insan.
3 word above explain the same meaning.
cuma manusia dalam bahasa melayu.
human dalam bahasa inggeris.
insan dalam bahasa arab.
hmmmm..

kita semua manusia kan?
(apa ke bodoh soalan aku ni?)
hehehehhehe
:)
kita semua nak yg terbaik dalam hidup kita bukan?
takde seorang manusia pun yg tak nak apa yg mereka nak.
(ayat apakah ini?)
tapi masalahnya sekarang,
manusia tak pernah puas dan bersyukur dgn apa yg dia ada.
macam dalam subjek microeconomics,
the human has their unlimited wants.
hambikkkkkkkk!
hahahhaah,
tapi,
tak semua yg kita nak,
kita akan dapat kan?

semua org nak cantik, handsome, lawa, comel.
semua org nak pandai, bijak, genius.
semua org nak kaya, berharta, berwang.

macam aku.
hmm entah kenapa tiba tiba aku rasa macam seronok je study ipts.
aku tak tahu kenapa aku fikir cmtu.
teruk kan aku?
tak bersyukur kan aku?
bodohkan aku?
betapa ramainya la student student kt luar tu yg apply ipta.
kau kenapa Rabia?
tolonglah jangan buar hal.
okey, sy minta maaf.
aku bersyukur sgt dpt ipta.
walaupun uitm tak lah segah mana.
macam mana yg korang banggakan.
upm.
uia.
usm.
aku tak layak la weh kt situ.
heheehe,
so Rabia, boleh kah anda belajar erti bersyukur?
Nak Allah tarik balik ke nikmat Dia?
:)